torstai 6. elokuuta 2015

Päivät loma-aikaan

Tiistaina kun ensimmäisenä aamuna täältä jälleen heräsin olin ihan sekasin. Kuulin yläkerrasta meteliä ja aattelin, et hitsit kello on vasta 7 ja haluun nukkua. Katsoinpa sitten kelloa ja melkein kymmentä se näytti. Sitten aloin sekoilemaan ja ihmettelemään oliko se nyt Suomen vai Ruotsin aikaa. Tietenkin Ruotsin, olenhan vaihtanut kaikki tähän aikaan. Koko muukin perhe onneks heräsyhtä myöhään kuin minä haha. Kauhulla odotan sitä päivää kun pitää herätä seittemän jälkeen..
Tiistain olin enimmäkseen yksin lasten kanssa melkein koko päivän. Äitillä oli paljon asioita hoidettavana, vielä illallakin, joten sain huoliehtia tyttöjen iltapalasta ja hampaiden harjauksesta. Koska on vielä loma, ei mun tarvinnut ketään vielä nukuttaa. Ja onneksi en "työskentele" joka ilta, vain silloin, jos äidillä on menoa illalla. Päivä sujui rauhallisesti, itsellähän ei ollut paljoa tekemistä aamupäivällä, kun lapset vaan pelas. Tyttöjen kanssa käytiin pihalla ulkoilemassa iltapäivällä, kun  se aurinko vihdoin kurkisti sadepilvien takaa. Oltiin tyttöjen kanssa "piknikillä" rappusilla. :D Kun askarreltiin ja väriteltiin sisällä, ihmetteli tytöt kovasti mun tennaripenaalia. Sain selittää, ettei se ole oikea kenkä, vaan penaali tytöille. Kaikien kaikkiaan oli rauhallinen päivä eikä mitäään kummosta tapahtunut, vaikka yksin enimmäkseen olinkin. 
Voin sanoa, että tässä viisilapsisessa perheessä, alkaa arvostamaan omaa aikaa ihan eritavalla kuin ennen.

  Tänään mulla oli melko vapaata. Putsasin pöydän ja harjasin tyttöjen hampaat. Äiti sano, että se on illalla kotona, jos mulla on jotain suunnitelmia. Onneks mun kaveri lupas tulla mun seuraks täby centrumiin, vaikka sillä kestääkin tunnin koko matka. Lisäksi oon yrittäny luoda kontakteihin toisiin auppareihin, jotta sais tätä englantia vähän kehitettyä, on muuten aika hakusessa :D Iltapäivästä käytiin tyttöjen kanssa kattomassa ja kuvaamassa vähän hevosia ja seikkalitiin samalla vähän metsässä. Hevosiahan ei saisi ruokkia, mutta vahingossa vähän annettiin niille ruohoa. Illalla suuntasinkin taas täby centrumiin, vieläkin jouduin kävelemään 4km suuntaansa, mutta hauska ilta oli! Ystäväni jopa kustansi kontantkorttini (vähän kuin prepaid-liittymä) ja opasti käytössä.





Toivepostauksia ottaisin mielelläni vastaan! Yritän toteutella niitä sitten pikkuhiljaa, joten nyt vaan kertomaan toiveita :)

6 kommenttia:

  1. Kivalta, rennolta aloitukselta kuulostaa - ehdit totutella uuteen ympäristöön ja kaupunkiin :) Ainakin ois kiva tarkemmin kuulla, millasessa paikassa olet ja tarkemmin tekemisistä - my day vois jossain vaiheessa olla kiva. Ja sitten toki jos käyt jossain niin kuvia ja kertoilet millasta siellä Ruotsin puolella on :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täbystä voisin tehdä jonkilaisen esittelypostauksen, kuhan saan vähän lisää kuvia :) Jonkunnäkösen My dayn teen, ku alkaa arki kunnolla :)

      Poista
  2. Tee joku postaus siitä mitä eroja suomessa ja ruotsissa elämisellä on - vai onko eroa ollenkaan?
    Oon käsittäny että haluaisit jäädä asumaan ruotsiin loppu iäksesi, voisit ehkä tehdä postauksen siitä ja kertoa että miksi? :)

    VastaaPoista
  3. Puhutko perheen kanssa ruotsia? Millanen lähtötaso sulla on, kuinka hyvin puhut? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhun perheen kanssa ruotsia, ja perheestä voisinki tehäd kunnollisen postauksen :) Ruotsi on ensimmäinen kieli, joten sujuvastihan sitä puhun, hieman töksähtelee välillä, kun on puhunu niin pitkää pelkkää suomee :)

      Poista

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)