torstai 27. elokuuta 2015

My Day




Herätys. Vaikka mun herätys ei kauheen aikasin oo, en oo vielä kertaakaan herännyt pirteenä täällä. Eiköhän tähän viimeistään parin kuukauden päästä totu! Viimeistään aina puoli kahdeksan olen ylhäällä keittiössä auttamassa. Katon, että tytöt syö ja pukee pääälle, jonka jälkeen harjataan hampaat ja hiukset ja odotellaan äitiä, joka on saattamassa poikia kouluun. Mun tehtävä on siis laittaa tytöt valmiiks, jotta ne on heti valmiina lähtemään tarhaan kun äiti tulee. Yleensä tässä välissä ehdin myös siivota pöydän ja laittaa tiskit koneeseen.


Kun tytöt lähtee tarhaan, mä käyn pienellä lenkillä perheen koiran kanssa. Kävellään vähän matkaa tien vieressä ja käänytään takas. Koira on jo 14-vuotias, eikä siis jaksa mitään raskaita lenkkejä. Kun tuun sisälle käyn samalla myös suihkussa ja sitten nautiskelen aamupalan rauhassa. Ja siitä alkaakin mun vapaa-aika.


 Tähän aikaan mä yleensä otan päikkärit, jotka aina venähtää vähän..


Herään viimeistään päikkäreiltä. Usein avaan pimennysverhon ensiksi, jotta luonnonvalo pääsee huoneeseen ja jaksaa herätä. Sitten yleensä avaan koneen ja usein aloitan aikana koneella blogien lukemisella ja ehkä uudella postauksella. Kuuntelen usein myös musiikkia/radiota ja teen mun lyhyen kevyen treenin. Aurinkoisina päivinä avaan mun lasioven ja istuskelen portailla nauttimassa auringosta.


Tässä kohtaa alan valmistautumaan siihen, että tytöt tulevat kotiin pian. Kuuntelen viimeiset kappaleet ja kirjoittelen viimeiset tekstarit ym. tuttujen kanssa. Nautin myös hiljaisuudesta talossa.


Tytöt tulevat kotiin. Tarkistan, että he pesevät kätensä ja laitan heille välipalaa. Pilkon usein hedelmiä heille. Samalla pelataan usein korttia tyttöjen kanssa, joka yleensä päättyy ennen aikoja :D Pelataan myös lautapelejä tai askarrellaan tai tehdään koruja tyttöjen kanssa. Tosin 5-vuotiaiden keskittymiskyky ei kauaa kestä :D



Äiti laittaa ruuan. Mun hommana on pilkkoa vihanneksia ellen satu olemaan alakerrassa pelaamassa tyttöjen kanssa.  Ruuan jälkeen olen vapaa, yleensä puoli kuuteen mennessä. Tietenkin, jos äiti on illan pois joudun laittamaan tytöille ja nuorimmalle pojalle iltapalan ja laittamaan heidät nukkumaan. Mikäli minulla on vapaailta, menen mielelläni lenkille tai meren vierelle istuskelemaan.


2 kommenttia:

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)