keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

Valoa kohti

Luinko mä juuri, että opintotukea leikataan 26 prosentilla?? Että mitähän  vittua nyt oikeesti. Mulla tulee olemaan opintotuki JA asumistuki yhteensä vajaa 400 euroa kuukaudessa.. Mua ei enää ketuta ajatus, että joudun ottamaan opintolainaa. Sellasta se elämä on, pakko pärjätä.. Ei ees ketuta, että joudun ottamaan lainan nordealta ja olemaan naimissia nordean kanssa (okei ehkä pikkasen ketuttaa).. Vaan mua ketuttaa se, että joudun maksamaan sen takaisin Suomelle ja etten täällä voi saada lainaa tai edes hakea, ennen kuin olen asunut täällä ainakin 2 vuotta.. Huhhu kun oon onnellinen, ettei tarvitse Suomeen palata.. Köyhiltä, vanhuksilta ja opiskelijoilta otetaan pois.. Ja milläs saadaan tulevaisuus rakennettua? 
Mutta mulla on ollut hyvä päivä! Tytöt oli tänään kotona, joten en ehtinyt päikkäreille, mutta yllättävn pirteenä olin tänään. Ja päivällä käväsin pankissa ja arvatkaas mitä. Mulla on ruotsalainen pankkitili, jossa on jo ekat rahat! En saa valitettavasti vielä verkkopankki tunnuksia, koska mulla ei vielä oo ruotsalaista id-korttia, mutta eise haittaa, koska appin kautta pystyy siirtää rahaa, maksamaan laskuja ym. mitä verkkopankissakin pystyy :)  Ja eilen sain vielä vahvistuksen työpaikasta ja palkasta! The big boss soittaa vielä toukokuun alussa niin sovitaan töiden aloituspäivä ja kaikki!
Me ollaan tyttöjen kanssa  oltu tänään luovia. Mä innostuin tekemään helmiliskoja samalla kun tytöt teki koruja. En oo moneen vuoteen niitä tehnyt, enkä meinanut ekaksi edes jalkoja osata tehdä. Toisella yrittämällä sekin onnistui! Tytöt ihastui liskoihinsa :D Etsittiin myös prinsessoja ja tehtiin majoja/taloja, jossa leikittiin. Lopuksi vielä tytöt opetti mua tekemään kuminauhalla koruja. Yllättävän helposti opinkin ja väkersin hauskan käsikorun (snapseuraajat näkivätkin) :D Ne siis tehdään pienillä kuminauhoilla ja virkkuukoukulla. En muista sitä nimeä, mutta ehkä joku tietää :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)