tiistai 22. maaliskuuta 2016

Sekalaista höpöttelyä

 Sunnuntai oli pahin päivä pitkään aikaa. Olo ei ollut yhtään sen parempi kuin lauantainakaan. Makasin vaan sohvalla ja tein pakolliset jutut eli ruokin lapset. Jotenki alko ottaa päähän, kun lauantai-iltana hostäiti kysy miten oli menny. Sanoin, et tunsin itteni kipeeks, mutta hyvin ollaa pärjätty. Hän selitti kurssistaan ja iloisesti lapsille tokas, että heidän pitäis olla kiltisti, jotta mä jaksan heidän kanssaan, kun hän on maksanut jo kurssin. Minkäänlaista apua en saanut, vaan jouduin 10 tuntia pärjäämään koiran ja viiden lapsen kanssa heikossa hapessa. Pelkästään viiden askeleen ottaminen sai mut hengästymään. Viimesen tunnin aikana alkoi ottaa sen verran päähän lasten huuto (kukaahan ei kipeänä kestä jatkuvaa meteliä), joten oli pakko lievittää hermoja äidille soittaen. Ja saanko mä tästä viikonlopusta yhtään mitään extraa?

Tytöt syö joka iltapäivä hedelmän ja jogurttia muromyslin kera. Sehän on hyvä välipala. Tosin toisinaan halutaan vielä leipääkin, vaikka äiti kieltää leivän välipalana tytöiltä. Tänään toinen oli syönyt ja kinusi leipää. Äiti kielsi, koska kohta syötäisiin. Siitä alkoi minä tahdon leipää minä otan leipää. Äiti kielsi edelleen, mutta kun alko tasajalkaa hyppimällä vaatia niin tottakai annetaan sitten periksi. Oi miksi? Opetetaan, että lapset saa kaiken raivoomalla. Toine tytöistä yritti multa kinua toista leipää monen monta kertaa. Mun vastaus oli aina sama. Ei, kohta on ruokaa nyt ei enää oteta lisää välipalaa. Ei auttanut vaikka kuinka mutristi huulia ja oli suuttuneen näköinen. Ei on ei ja piste. Ei voi olla niin vaikeeta pitäytyä siinä kiellossa..

Mua ketutttaa tää flunssa, kun en saa nukutuksi, kun happi ei kulje. Kohtalontovereita? Miten saan nenän tukkoisuuden poistettua kotikonstein, muutakun valkosipulilla? 
Mä turhauduin taas kunnolla eilen. Oon varmaan kolmisen tuntia ettinyt sivuja, joiden kautta löytäis kesätöitä. Ja kun semmonen löytyy ja löytää paikan, johon  voisi jopa hakea niin vaaditaanki alan koulutus ja/tai x määrä kokemusta. Miten työnantajat voi vaatia parikymppistä työntekijää 15 vuoden kokemuksella? Hello wake up! Me rakennetaan maata aj tulevaisuutta, mutta mites se meiän tulevaisuus, kun ei edes anneta mahdollisuutta?? Lähetin tänään taas toiseen vanhustenhoitopaikkaan kesätyöhakemusta, kun edellisestä en kuullut mitään, vaikka väitettiin ottavan yhteyttä viime viikolla.. Voi kun joku ees tarvis tiskaajan, mutta niitäkään ei löydy. Ei täälläkään taida olla etua kaksikielisyydestä.. Luovuttaa kun niin tekis mieli, muttakun se ei kuulu mun luonteeseen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)