tiistai 17. marraskuuta 2015

Träningshjul - kuntoilupyörä

Mä mainitsinkin edellisessä postauksesta, että kävin hetken mielijohteesta ostamassa itselleni ton kuntoilupöyrän (tai absroll). Oon oikeestaan jo pitkään miettiny sellasta ja nyt kun se tuli vastaan niin tottakai se piti napata mukaan. En ite oikein tiiä miten se vaikuttaa ja kuinka tehokas se on. Kuvastossa ainakin luki, että se treenaa selkä- ja vatsalihaksia sekä kai hartioita ja tasapainoa ja koordinaatiokykyä. Ja tolla siis treenataan oman vartalon painolla. Oon kattonut netistä videoita ja ne näyttää niin keveyeltä, mutta kun sen ite tekee niin se on kevyestä kaukana! Tässä eilen yritin videon mallin mukaisesti muutaman toiston tehdä, jotta oppisin sen liikeradan. Voin sanoa, että tänään tuntuu! Alavatsalihakset on niin kipeet, että luulis, että ois tehny kunnolla, mutta mä tosiaan harjottelin vasta noin 5-7 toistolla :D Kai sitä sitten on jotain oikein tehnyt ja vaikuttaa ainakin tehokkaalta!


Oon itseasiassa tässä viime viikolla kunnolla tutkinut kuinka paljon kaikki sisältää sokeria. Ihan vaan täälläkin myytävä valion vanilija jogurtti sisältää n. 14 grammaa sokeria sadasta! Me syödään tietämättämme ihan hirveesti sokeria päivittäin. En muuten yhtään ihmettele, miks lapset rakastaa niitten valkosta rieskamaista leipää, siinäkin on perätin 8 grammaa sokeria. Ajattelin, että ensi vuonna alan oikeasti rajottaa tota sokerin syöntiä ja katsomaan mitä suuhuni pistän. Tällä hetkellä yritän totutella siihen, että herkkuja syödään vain viikonloppuna eikä joka päivä. Yritän samalla taistella kaamosväsymystä vastaan ja pysyä pirteänä läpi tämän pimeän kylmän ajan.



Tänään muuten vietetään kansainvälistä keskospäivää, joten pukeutukaa lilaan ;) Itsekin olen ollut keskonen, vaikken ihan yhtä aikaisin tullut maailmaan kuin pieni siskoni. Nyt kun tietää oikeasti, mitä keskosuus on, osaa arvostaa sitä Suomen tasokasta hoitoa. Tippalinssissä olen lukenut toisten tarinoita, joista jotkut ovat valitettavasti päättyneet surullisesti. Onko keskosuus teitä lähellä, onko teijän suvussa keskosia vai oletteko peräti itse olleet keskosia?

2 kommenttia:

  1. Voi vitsit, tollanen kelpais mullekin! Pitäisköhän toivoa joululahjaksi...Ja toi sokerijuttu on kyllä ihan totta - itsekin pyrin katsomaan esim. rahkoja ja jogurtteja ostaessa, että kuinka paljon niissä on sokeria... Herkutteluakin olen vähentänyt. Keskosia ei oo ainakaan mun lähipiirissä, tai jos on niin en asiaa tiedä. Keskosuus on varmasti asia, jota ei tavallaan voi ymmärtää, jollei sitä jostain näkökulmasta pääse kokemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha vinkkaamaan vaan, ei oo pahan hintanenkaan ja hyvin toimii! :)
      Se on hyvä juttu, yleensä niissä on paljon sokera, jota ei ite edes tuu ajatelleeks!
      Se on kyllä totta, toisaalta kun sen on kokenut eisitä toivois kenellekkään, se on tosi rankkaa aikaa :)

      Poista

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)