sunnuntai 15. marraskuuta 2015

Touhukas viikonloppu

Eilen lauantaina mulla soi herätyskello kahdeksalta. Tuntui tuskaselta herätä niin aikaisin ja pitää kiirettä lauantaiaamuna. Hitaasti nousin sängystä ylös ja zombina valmistauduin lähtöön. 8.50 olin jo kävelemässä kohti roslagsbanaa. Suuntasin taas tcentraaliin, josta vaihoin toiseen metroon, jossa sain istua peräti 30 minuuttia. 10.20 olin perillä ja mun ystävä oli mua vastassa. Käytiin ostamassa halpiskaupasta kissoille ruokaa ja tarjous toffifeeta meille.
Me tehtiin ruokaa, syötiin suklaata ja katottiin leffaa. Selasin samalla pöydällä ollutta bilteman kuvastoa ja bongasin sieltä kuntopyörän/treenauspyörän mikälie onkaan suomeksi. Päätettii, että sunnuntaina ennen kuin meen kotiin, käydään biltemassa. Me katottiin vielä illemmalla toinen leffa nimeltään pitch perfekt (jonka loppua en muista, koska juutuin kännykkäään hups). Mutta oli mukavaa saada olla tutun ja turvallisen ihmisen seurassa ja vaan olla. Illalla tuli vielä simpsonit ja family guy, jotka halusin katsoa, mutta viimeset puolituntia alko kyllästyttää odottaminen, joten sainkin hieronnan ystävältäni. Olin ottanut mukaani hierontapalloni, joka pääsi nyt ekaa kertaa käyttöön. Mun koko selkä ja niskat oli niin jumissa, että oli hyvä että sain paikat auki!


Tänään heräsin joskus puoli kymmenen aikaa, vaikka sängystä pääsin ylös ehkä puoli kahdentoista maissa. Lagattiin sohvalla ennen kuin kahdelta päätettiin lähteä mäkkärin kautta biltemaan. Oli muuten mun eka kerta kai koskaan biltemassa, mutta sehän on ehkä vähän semmonen "miestenkauppa". :D Biltemasta ostin sitten sen rullan/pyörän mikälie kahdeksalla eurolla. Myöhemmin selvii sitten kuinka tehokas se on. Biltemasta suunnattiin yhteen isoimmista Ikeoista. Oli muuten ihan erilainen, mihin oli tottunut Suomessa. Siellä tais olla kolme tai neljä eri kerrosta ja kerrokset meni kirjaimellisesti ympyrää, ja ympyröiden/kerrosten keskellä oli aina niitä (pienenpiä) huonekaluja, mitä näkyi niissä huoneissa. Mitään ei tarttunut mukaa, mutta kaikkea kivaa hiplailtiin. Ikeassa käyni saa aina haikailemaa omaa kotia ja nyt mun päähän iski se, että mun kodista tulee vaalenpunavalkonen! Vihreä saa nyt siirtyä alta pois. Ikealta mun ystävä heitti mut metroon, jotta pääsin kotiin. Selvisin aika hyvin yli tunnin kotimatkasta, vaikka olinki ihan koomassa!


Hostpappahan asuu Pariisissa, hänestä en ole kuullut, koska olen ollut koko viikonlopun poissa, mutta on vissiin kuitenkin kunnossa. Tämmöset tapaukset on tosi kurjia ja koskettaa syvästi monia. Mun mielestä on vaan tosi tekopyhää muistaa pelkkää Ranskaa ja rukoilla niitten puolesta, kun tällästä tapahtuu lähes päivittäin muualla maailmassa myös isommassa mittakaavassa. Toivon, että saatais kaikkialle rauha ja että tämmöset iskut vähentyis merkittävästi ja ettei uskontoa sekotettais kaikkeen.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)