torstai 15. lokakuuta 2015

vastuullinen viikko

Vaikka mulla on nyt ollut paaljon enemmän vastuuta ja tekemistä ja oon joutunu heräämään tavallista aikasemmin, on tää viikko ollut ihan huippu. Musta tuntuu, että teki hyvää saada vähän lomaa noista touhukkaista tytöistä. Pojat on ollut tosi rauhallisia tän viikon, ja asiat rullaa hyvin. Ainoo ongelma on ehkä se, että onnistuin hajottamaan pyörän kumin niin, että se pitää vaihtaa.. On kyllä ollu tosi kivaa viettää vähänerilaista ja vastuullista viikkoa kaikin puolin.
Haen joka päivä kahdelta nuorimman pojan koulusta/iltapäiväkerhosta, joten mulla on puoli tuntia enemmän vapaa-aikaa iltapäivisin. Koska mulla oli kerrankin aikaa, käytiin suomikaverin kanssa lounaalla tiistaina. Kiinalais-aasialainen lounasbuffee, joka oli hyvää ja melko halpaa, vain 89kruunu eli noin 9 euroa. Valinnan varaa oli enemmän, mitä mihin oon tottunu ja kaiken kruunas jälkkäribuffee; friteeratut banaanit ja eri jäätelösortit! Meillä oli oikein mukava lounas ja juoruttiin taas niitä näitä. Vaikka piti koko ajan vahtia kelloa, että ehtii ajoissa takasin, oli meillä silti hyvin aikaa. Huomasin kanssa, miten alkaa tottumaan metroihin. Punasen linjan osaan melkein jo ulkoa taino asemat, jotka on ennen keskustaa. Vihreetä linjaaki oon alkanu oppii käyttämään, kun se on vähän enemmän vielä vain ns. keskustansisäinen linja. En oo kertaakaan eksyny tai hypänny väärään metroon!
Eilen sain olla 8 tuntia yksin vastuussa koko talosta. Olihan se aika jännää olla 3-4 tuntia ihan yksin isossa talossa. Kävin kaupassa hakemassa jauhenlihaa, tiskiainetta ja vihanneksia. Mukaan tarttu kyllä myös starbucksin lattea ja muutama energiajuoma (koska olen kehittämässä itselleni pientä energiajuomariippuvuutta).. Hostperheen rahoilla, joten käytin vähän työsuhde-etuja haha. Valitettavasti en löytänyt semmosia keksitikkuja, jolla olisi voinut koristella jäätelöannoksen, mutta onneksi kotoa löytyy vaahtokarkkeja, smartiseja, nonparelleja ja suklaakastiketta. Tänään nimittäin juhlittiin nuorimman pojan 8-vuotissyntymäpäivää, joten tein överijäätelöannoksen! Hyvää oli ja varmasti parempaa kuin peruskakku. Jäätelöannoksen lisäksi tein illan ruuan, ekaa kertaa kokkasin täällä! Jauhelihakastike onnistu hyvin ja kaikki tykkäs ja söin lautaset tyhjiks, joka on melkein ihme!


5 kommenttia:

  1. Ihana lukea näin onnellista tekstiä, kuulostaa huipulta <3

    VastaaPoista
  2. Hei! Löysin sun blogin googlettamalla. Miten löysit sun perheesi? Itse olen myös au pairina ruotsissa ja nyt tullut juttuja, että olen miettimässä perheen vaihtoa ja yritän katsella uutta perhettä. Olen selannut au pair wordin läpi, mutta ei tunnu löytyvän yhtää minulle hyvää (ajankohat yms) perhettä. Joten onko sulle vinkkejä joistain muista sivustoista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Tota facessa on ryhmä nimeltä Au pair Stockholm tai sit jos on kiiinnostusta suomalaiseen perheeseen niin heja finland! siellä yks naine ettii suomenkielistä aupparia Tukholmaan :)

      Poista

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)