perjantai 9. lokakuuta 2015

Pysyykö talo pystyssä?

Hostäiti on lähdössä osittaiselle "työmatkalle" Mallikseen ( joku jossai lähel mallorcaa ehkä?) ja tietenki ottaa tytöt mukaanl, koska ne ei osaa nukkuu ilman äitiä. Tavallista lomamatkaa siitä ei saatu, koska Täbyssä ei kukaan saa ottaa vapaata koulusta loman ym. takia (pitkä tarina) ja näitten syysloma on vasta kahen viikon päästä. Äiti työskentelee siellä päivät ja tytöt oleskelee isovanhempien kanssa siellä päivisin. Talo ja kaikki täällä on mun päävastuulla. Muahan tulee auttaa hostäitin siskon mies ekaks ja loppuviikoks lapsten fammo, jonka kanssa ollaani "työskennelty" aikasemmin yhessä, tuttu tyyppi siis. Mun pitää herättää pojat, ainakin nuorimmat, kouluun. Tämä tietää mulle pikkasen aikasemipia aamuja, kun yleensä. Mä ainakin aluks hoidan aamupalan, ja näytän miten täällä hommat hoidetaan. Joudun sitten pyöräillä nuorimman pojan kanssa kouluun, mikä ei oo kauheen ihanaa, kun siihen aikaan on lämpötila pakkasen puolella. Mä myös haen pojat koulusta aina kahden maissa. Vähän jännittää kun en oo pyöräilly melkeen vuoteen juuri mitään.. :D Sitten mun pitää muistaa koira kanssa. Pitää muistaa ruokkia ja päästää tasasin väliajoin ulos ja tietty käydä edes sen kerran pikkulenkillä. Oon siis vastuussa talosta, koiravanhuksesta ja kolmesta onneks aika isosta lapsesta. No eiköhän tää hyvin mee kuitenki, kyseessä on vain yksi viikko. Huomenna tosin joudun hoitamaan aamupalan näille, koska noi menee matkalle ennen kuutta täältä ja hostisä tulee käymää Pariisista joskus yhden aikaan. Illalla sitten kaupungille ja juhlimaan!
Ja mulla oli äsken varmaan the most awkward dinner ever! Yks pojista ja näitte mommo oli valmistanu hienon illalllisen kaikille. Mutta kun alkuruuaks oli kinkkua ja vesimelonisiivuja ja pääruuaks kermaperunoita ja sianlihafileetä ja mähän en juurikaan syö punasta lihaa muutaku naudan jauhenlihaa.. Olin siinä sitten tyylillä "syönpä tässä perunaa" ja toi näitten mommo on hieman hössöttävää sorttia tän syömisen suhteen.. Selviydyin kuitenkin tästäkin koettelemuksesta!

PS. vielä on hyvin aikaa heittää kysymyksiä tänne :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)