keskiviikko 16. syyskuuta 2015

Vaarallista vai ei?

Musta on tärkeetä antaa lasten tehä ite asioita, joihin ne kuitenkin on tarpeeks kypsiä, jotta ne myös voi oppia ja tulla itsenäisiks. Mä oon antanu toisen tytön mun valvonnassa harjata ite hampaita. Myös siksi, että hän on kovin itsepäinen eikä aina halua mun auttavan, vaikka pitäisi. Mutta äidiltä kuulin, että fluorihammastahna on myrkkyä ja 5-vuotiaiden (eikä 8-vuotiaan) pidä ite harjata niitä hampaita hammastahnalla ja, että jälkeenpäin on kunnolla huuhdeltava suu lasillisella vettä. Mun korvaan se kuulosti oudolta, koska a) jos se on myrkkyä miks sitä sais myydä ja b) mulle on hammaslääkäri ja muut ammattilaiset sanonu, että se fluori suojaa hampaita eikä siks pidä niin kovin paljoo purskutella. Mä tosin teen täällä kaikki hommat, vaikka ne olis mulle outoja. Vaikeinta vaa välillä harjata näitten hampaita ja valvoa siinä, kun toinen lukittautuu vessaan..
Mutta kaikenkaikkiaan tää viikko on ollu hyvä viikko. Oon maanantaista asti ollu ihan fiiliksissä ja odottanu malttamattomana viikonloppua. Oon jopa maanantaiaamuna hymyilly tiskatessa! Onneksi kohta on jo viikonloppu! Mennään mun suomikaverin ja jonkun toisen suomalaisen (jota en oo vielä nähny) kanssa yökerhoon, ja musta tuntuu, että siitä tulee huippuilta. Jossei muuten niin ainakin seura on parasta. Nyt vaan täytyy jaksaa tsempata nää viimeset työpäivät haha. Iltasin vaa innostun helposti liikaa ja siitä seuraa nukahtamisvaikeuksia. Mutta onneks mulla on noi värityskirjat. Niitten värittäminen ja musiikin kuuntelu rentouttaa kummasti!
 

2 kommenttia:

  1. Me harjataan kans toisen lapsen kanssa hampaat niin että se harjaa ite, ja mä valvon vieressä että joka kohta tulee harjatuks :D Ei siinä muuten mitään mut kiireisinä aamuina harjais ite hyvin paljon nopeammin ku tällä taktiikalla. Mut hyvähän se on et lapsi haluu tehdä ite asioita, siinä sitä kehittyy.

    Pitäkää hauskaa yökerhossa! ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olis kiva kans antaa ite, mutku ei saa :D Mut toisaalt on totta, et menee nopeemmin, jos ite harjaa :D Se on totta, siks yritän niitten aina antaa tehä ite pieniä perusjuttuja :)
      Kiitos pidetään :)

      Poista

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)