sunnuntai 22. toukokuuta 2016

Vapaus

Nyt se on ohi. Mä en oo enää au pair! Tän kaiken jälkeden sanon vaan teille, että älkää ikinä missään tilanteessa tehkö mitään työtä ilman jonkunlaista sopimusta! Ei kannata, se tuli huomattua..
Mun viikonloppu on ollu vauhdikas. Perjantaina mulla loppu au pairius ja työt jo kolmen jälkeen. Menin heti Lidingöhön uuden tuttavani luo mansikoiden ja fetan kanssa. Lidingössä mua ootti valmis ruoka, pari breezeriä ja mun lempi skumppa. Oli hauska tavata uusia tuttavuuksia pitkästä aikaa. Opetin kahdelle ruotsalaiselle suomea ja nopeasti oppivatkin muutamat sanat :D Aika meni taas tosi nopeasti ja tuntui ihan hassulta mennä nukkumaan, kun aurinko nousi.
Tänään käytiin Sinin kanssa mall of scandinaviasssa pyörähtämäss ihan vain siksi, että piti päästi juuri siihen icaan ostamaan irtaeita pikkupussiin, joita ei enää edes ollut.. Mutta sainpa ainakin valkosuklaa lionin! Solnasta me suunnattiin keskustaan muutamaan ilmaseen museoon. Välimeren museo (medelhavsmuseet) ja keskiaikasessa museossa (medeltidsmuseet). Museot on ihan viereikkäin 400 metrin päässä toisistaan. Keskiaikanen museo oli siitä hauska, että sinne museoon oltiin rakennettu vanhaa Tukholmaa; oli olevinaan taloja ym. Hauska ja ilmainen museo, suosittelen käymään, jos Tukholmassa piipahdatte. Museo sijaitsee aivan keskustassa ihan Kuninkaan linnan vierssä.
Käveltiin Drottninggatanilla ja bongailtiin turisteja. Ja no leikittiin myös turisteja. Me nimittäin ostettiin turistikaupoista Ruotsi-paidat meille. Mun paidassa lukee "Absolut svensk" ja siinä on Ruotsin lippu ja Sini osti "tre kronor" paidan (sininen paita kultasilla kruunuilla).  Elokuusta asti kuolannut tätä paitaa ja kun nyt vain 25 kruunua niin tottakai lähti mukaan! Lopuksi mä vein Sinin vielä mun lempi pizzeriaan, Il fornoon. 





Kengät - Dinsko // mekko, lasit - HM



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)