sunnuntai 15. tammikuuta 2017

opiskelija sotkuja

Huomenna alkaa virallisesti opiskelijaelämä! Koko viikko on mennyt kela-asioiden hoitelussa. Mä olin laskenut budjettini tuen varaan jo tammikuussa, mutten saa tästä kuusta mitään tukea. Hieno homma pääsen heti elämään herneillä ja porkkanoilla! :D Tästä panikoituneena oon yrittäny etsii extratöitä lapsenvahtina, mutta noi opiskelijoiden tulorajat kuumottaa.. Ja korkea veroprosentti vie makua extratöistä, sillä vaikka tienaisin vain 150 euroa kuussa lähtee siitä 30 prosenttia pois! Toisaalta saapahan veronpalautuksia mukavasti kesäkuussa, mutta siihen on pitkä aika..
Perjantaina oli mun viimenen työpäivä hajuvedellä.. Kolme kuukautta meni niin nopeasti! Lähdin töistä aikasemmin, jotta ehdin ajoissa yliopstolle infotilaisuuteen. Siellä meni pari tuntia ja puolet infosta kyllä meni ihan ohi väsymyksen takia :D Mutta sainpahan messuilta ilmasen pussukan, jee! Loppuilta meni sitten koulukirjoihin tutustuessa ja voin sanoo, etten ymmärtäny juri mitään :D En olisi tajunnut, vaikka olisi ollut suomeksi, joten toivottavasti luennolla oppisi jotain.
Lauantaina käytiin pitkästä aikaa yksillä Oonan ja hänen ystävänsä kanssa. Tosin mun osalta se jäi melko lyhyeksi, koska sain kiirehtiä konsultaatioon. Mutta illalla olin taas Värmdössä ja vietetttiin taco ilta. Ja illan kruunasi vielä lemppariskumppa ja sauna! Ihanaa, että mulla on Ruotsissakin sauna! Tosin ruotsalaiset.. sauna lämpeni taas 105 asteeseen haha. Saan ens kerralla ite lämmittää sen, jottei tuu liian lämpimäks.
kaikkea infolappusista kynään. Niin sanottu opiskelijan selvytymispakkaus :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)