maanantai 3. huhtikuuta 2017

I can go on

Tässä vierähtikin huomaamatta kuukauden postaustauko. Mulla on ollu melkoista koulustressiä ja tällä viikolla saadaan tulokset mikroekonomista ja en usko, että tentti meni ekalla läpi. Mutta pääasias, että mä koin oppivani ylipäätänsä jotain ja kyllä se viimeistään uusinnalla läpi menee. Mutta tää makrokurssi on kyllä yhtä tuskaa. Hain nyt extrakursille, joka toimii etäkurssina, jotta saisin tarvittavat korkeakoulupisteet kasaan.. Syksyllä aloitan historian ja siitä otankin kandintutkinnon. Näin ne suunitelmat vaan muuttuu.. Elämäni suurin virhe oli lukea nationalekonomia, mutta ehkä tää tästä vielä.. Yritän jaksaa tsempata loppuun asti, sillä palkintona on matka Kroatiaan mun syntymäpäivänä. Lähetään reissuun poikaystävän kanssa ja tää tulee olemaan mun ensimmäinen ulkomaanmatka "yksin" näin nuorena aikuisena!


Lauantaina mullo oli högskoleprov, joka on siis yleinen koe kaikille korkekakouluihin hakeville, joka hoitaa pääsykokeiden virkaa. Musta tää koe on täys vitsi. Mielestäni se muistutti vähän pisakoetta. Koko kokeessa on pelkkää matikkaa ja luetunymmärtämistä, että mä kun historiaa alan lukemaan, ei tää mua hyödytä yhtään. Tästä propsit kyllä Suomen systeemille, että on ihan oikeat pääsykokeet jokaiselle alalle, eikä turhaa samaa yleispätevää koetta kaikille.. Täällä tulee välillä vastaan asioita, joita alkaakin arvostamaan yhä enemmän Suomessa ja eikös siellä ole se melkein maailman paras koulusysteemikin? Mutta tulipahan tehtyä ja tuskin enää toiste sitä teen.


Eilen kävin poikaystävän luona ja patistin herran ulos. Me istutaan ja kökitään lähes kaikki viikonloput sisällä hänen huoneessaan, joten oli aika ottaa vähän raitista ilmaa! Sopivasti oli ihana sääkin. Käveltiin yhteensä kaksi ja puolituntia, joihin mahtui jäätelön maistelua, metsässä rämpimistä ja kuvaamista. Vähän saan vielä kouluttaa mun "kuvaajaa", jos tulevaisuudessa meinaa asukuvia haluta :D Vaikka aina valitan, että poikaystävän asuu kotona ja ihan "metsässä", on se silti ihan jees näin keväällä, kun voidaan yhdessä mennä rämpimään metsään ja nauttimaan luonnosta ja viettämään laatuaikaa :) Tukholmasta on aika mahoton saada ainakin pitkäaikasta asuntoa. Asuntojono on keskimäärin 8-10 vuotta ja opiskeluasuntoihin vuosi. Mä oon vasa nyt alkanut jonottamaan, joten varmaan ikinä saa omaa kotia :D Toivon, että poikaystävällä tärppäis kohta, onhan hän ollut ainakin 7 vuotta jonossa..
bleiseri, hattu, kengät - HM // farkut - river island // paita -  tädin vanha (gina)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan olla asiallinen kommentoidessasi :)